HTML clipboard

Projekt Let’s speak English


Nasza szkoła realizuje od września br. do grudnia 2013 r. projekt ‘Let’s speak English’ dla uczniów Zespołu Szkół w Brodach w ramach ogólnopolskiego programu „English teaching”. Głównym celem jest zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego naszych uczniów.

Główne działania w projekcie „Let’s speak English”

a) Zajęcia z native speakerem ze Szkoły Językowej - dwie grupy uczniów po 16 osób (jedna ze szkoły podstawowej, druga z gimnazjum).
b) Zajęcia dla przedszkolaków na terenie szkoły w sali multimedialnej, przy wsparciu technologii informacyjnej (laptop, projektor, tablica multimedialna) będą prowadzone przez uczniów gimnazjum pod opieką nauczyciela.
c) Wydarzenia i imprezy o zasięgu ogólnoszkolnym i środowiskowym, m.in.: zabawa Halloween. (uczniowie Zespołu Szkól zorganizują i przygotują zabawę Halloween, podczas której poznają tradycje i zwyczaje związane z tym świętem; zostanie przeprowadzony konkurs na najciekawsze przebranie, zaprezentowana bajka o tematyce Halloween (około 15 minut) a także zabawy przygotowane przez starszych uczniów); koncert kolęd w języku angielskim; Dzień Świętego Patryka.
d) Spektakl, który uczniowie przedstawią w języku angielskim.
e) Film, audycje w szkolnym radiowęźle oraz gazetka prezentujący naszą szkołę (najciekawsze wydarzenia z życia szkoły, uczniów, nauczycieli, działania w ramach projektu). Film zostanie wyświetlony podczas gali na podsumowanie projektu, będzie tez umieszczony na stronach internetowych obu szkół). Gazetka oraz audycje radiowe będą prezentowane raz w miesiącu przez cały okres naszego projektu.
f) Wycieczka z przewodnikiem w języku angielskim - uczniowie gimnazjum wezmą udział w jednodniowej wycieczce autokarowej do najbliższego miasta, które oferuje zwiedzanie z przewodnikiem w języku angielskim.
g) Międzyszkolne warsztaty dla gimnazjalistów (zaprosimy uczniów z sześciu gimnazjów naszego rejonu, uczniowie aktywnie będą pracować nad tematyką, którą wcześniej sami wybiorą, będzie też dopuszczalna forma referatów, prezentacji i innych metod oraz form; zajęcia poprowadzą angliści z naszych szkół i native speaker)
h) Spotkanie z rodzicami dzieci klas pierwszych szkoły podstawowej. Te spotkania uświadomią rodzicom rolę języka angielskiego we współczesnym świecie a także sposób i metody nauczania dzieci j. angielskiego w edukacji szkolnej i pozaszkolnej. Rodzice dowiedzą się, jak pomagać dzieciom w domu, jak je wspierać i zachęcać do uczenia się j. angielskiego.
i) Zajęcia otwarte dla rodziców, którzy będą mogli uczestniczyć w zajęciach swojego dziecka jako obserwatorzy. Podczas takich zajęć rodzic zobaczy „żywą” lekcję, na której jego dziecko uczy się i poznaje obcy język.
Zwieńczeniem działań z udziałem rodziców będą wspólne zabawy i konkursy (każdy uczeń otrzyma pamiątkowy dyplom - jeśli uczestniczył w jakichkolwiek działaniach również rodzic, będzie to wspólny dyplom dla ucznia i rodzica, na uroczystej gali, na którą zaprosimy lokalne władze i wszystkich partnerów projektu, wręczymy też upominki i nagrody).
Co projekt daje jego uczestnikom?
W wyniku zrealizowania projektu uczniowie:
• poszerzą znajomość języka angielskiego,
• wzbogacą swoją wiedzę o krajach anglojęzycznych,
• nabędą umiejętności komunikowania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych,
• zwiększą wiarę we własne możliwości i chętniej będą się angażować w działania i wydarzenia na forum szkoły i w środowisku lokalnym,
• poznają różnorodne techniki samodzielnego przyswajania wiedzy i umiejętności w zakresie języka angielskiego

-------------------------------------------------------------------------------------------

British Day, 13. February 2009

Trzynasty i do tego piątek to data powszechnie uważana za pechową. Ale nie u nas 13 lutego
w naszym gimnazjum panowała szczególna – świąteczna atmosfera. No cóż – zbliżały się walentynki,
a poza tym świętowaliśmy British Day. To impreza zaplanowana na zakończenie realizacji projektu SAY IT IN ENGLISH. Były emocje – bo konkurs, radość – bo nagrody, śmiech – bo zabawne scenki
o dobrych manierach przy stole i dużo przyjemności.
           Najpierw słówko o konkursie poświęconym znajomości kultury brytyjskiej. Każdy mógł się nieco podszkolić w tej dziedzinie, bo szkolne korytarze zaklejone zostały tematycznymi plakatami. Wśród tematów: monarchia brytyjska, kulinaria, giganci literatury, celebrities – głównie aktorzy, ważne i znane miejsca oraz informacje o czterech krainach wchodzących w skład Zjednoczonego Królestwa. Ciekawe ile z tych wiadomości – zebranych i zaprezentowanych przez uczestników zajęć prowadzonych w ramach projektu – trafi do pamięci trwałej gimnazjalistów?
             Przebojem dnia okazała się kawiarenka „Five o’clock”. Można tam było w kameralnych warunkach wypić angielska herbatkę i zjeść ciastko czy owoce. I młodzieży i nauczycielom pomysł się tak spodobał, że padły propozycje, by podobna kawiarenka mogła częściej funkcjonować szkole. Rodzice też przyklasnęli inicjatywie, bo miło było patrzeć na zadowolonych i kulturalnych młodych ludzi, których cieszy możliwość spędzenia przerwy przy kawiarnianym stoliku.
             A’propos rodziców – należą im się wielkie podziękowania za wsparcie. Szczególnie ciepło dziękujemy pani J. Łanickiej, która cały ten dzień spędziła w szkole.
           Półroczna przygoda z projektem dobiegła końca, co nie znaczy, że dodatkowe zajęcia związane
z językiem angielskim i kultura brytyjska nie będą się odbywały. Teraz skorzystamy z zimowych ferii,
by zregenerować siły po długim pierwszym semestrze, a w marcu…
                                                                                                               
 S. Lewandowska

Galeria zdjeć

-------------------------------------------------------------------------------------------

Let’s go to the zoo!!!

Dokąd wybierają się dzieci na pierwszą wycieczkę? Najczęściej do ZOO!!!
Ileż to emocji i przyjemności stanąć oko w oko z tygrysem, popatrzeć na małpie figle, zadzierać głowy do góry, by spojrzeć w oczy żyrafie.  By sprawić maluchom przyjemność, po którą nie trzeba daleko jechać, gimnazjaliści przygotowali przedstawienie ze zwierzątkami w roli głównej. W poniedziałek - 19 stycznia -  szkolny korytarz zapełnił się przedszkolakami i uczniami klas 1-3, a na scenę wkroczyły egotyczne zwierzęta – żyrafa, goryl, tygrys, krokodyl i wiele innych. Widzowie mogli zobaczyć dwa krótkie przedstawienia w wykonaniu gimnazjalistów, którzy realizują projekt „SAY IT IN ENGLISH”. Młodym widzom nie przeszkodził w odbiorze sztuki fakt, że bohaterowie przedstawień rozmawiali po angielsku – zarówno przedszkolaki jak i uczniowie klas 1-3 uczą się tego języka. A gdy aktorzy zaintonowali piosenkę „In the Zoo”, widownia z entuzjazmem włączyła się do śpiewu. Chyba wszyscy dobrze się bawili. Gimnazjaliści włożyli sporo pracy w przygotowanie scenografii i opanowanie ról, ale roześmiane buzie dzieci, ich zaangażowanie i oklaski wystarczyły, by wysiłek kilku tygodni podsumować krótkim „Warto było się starać”. Tego samego zdania są nauczycielki, które zaangażowały się w przygotowania przedstawienia – Bernardeta Mickiewicz i Stanisława Lewandowska.
            I jeszcze słówko o tym, skąd wzięliśmy pieniądze na zakup masek, materiałów plastycznych i niezbędnego sprzętu. Projekt „SAY IT IN ENGLISH” realizowany jest w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Wolności NIDA.
                                                                                                        Stanisława Lewandowska 

Galeria zdjęć

---------------------------------------------------------------------------------------------

V Międzygimnazjalna Sesja Językowa

W tym roku wyjątkowo w listopadzie, a nie jak zwykle w październiku, odbyła się w naszym gimnazjum V Międzygimnazjalna Sesja Językowa. Tym razem wystąpienia referentów dotyczyły nauki języków obcych oraz związków polszczyzny z  innymi językami, jako że temat brzmiał „Swoje i obce – czyli o wpływie języków obcych na polszczyznę”.
            Jak zwykle gościliśmy uczniów z zaprzyjaźnionych szkół z Łęknicy, Tuplic
i  Trzebiela.  Gimnazjaliści podzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z nauką języków obcych, przedstawili swoją wiedzę na temat zapożyczeń z języka angielskiego
i niemieckiego oraz przedyskutowali zagadnienia, które zostały poruszone w referatach.  Nasza sesja była kolejnym działaniem przewidzianym w projekcie „Say it in English”,  finansowanym przez Polsko-Amerykańską Fundacje Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

Materiały z sesji oraz zdjęcia są dostępne na stronie internetowej naszego gimnazjum.

                                                             S. Lewandowska

 Galeria zdjęć

---------------------------------------------------------------------------------------------

Z wizytą w szkole językowej „Lingua Viva”

Choć język, w którym zapisana została nazwa szkoły, sugeruje, że jej twórcy są zainteresowani martwym językiem, czyli łaciną, to jej tłumaczenie – „język żywy” przeczy takiej interpretacji nazwy.
I słusznie, bo wizyta w siedzibie szkoły pełna była entuzjazmu dla życia i nauki języków obcych –
of course!  W takim radosnym nastroju spędzili tam dwie godziny uczestnicy projektu „SAY IT IN ENGLISH”. Prawie trzydziestoosobowa grupa gimnazjalistów odwiedziła Zieloną Górę w piątek –
7 listopada. Siedziba szkoły (ul. Bohaterów Westerplatte 11) zachwyciła sporą część wycieczkowiczów. Spontanicznie narodził się pomysł, by dużych rozmiarów czarno-białe zdjęcia różnych miast europejskich przyozdobiły szkolne korytarze. Ciekawe, co na to Pan Dyrektor?
           Lektorzy tej szkoły – w tym jeden native speaker – przygotowali dla naszych uczniów trzy krótkie sesje. Z satysfakcja mogę stwierdzić, że w grupie nie znalazł się ani jeden malkontent, który narzekałby
na poziom zajęć. Gimnazjalistom podobały się wszystkie trzy propozycje – ich zawartość merytoryczna oraz metodyka prowadzenia zajęć. Zgodnie z regułami panującymi w szkole nasi uczniowie pracowali
w małych grupkach. Lektorzy zadbali, by nie zabrakło elementów humorystycznych, twórczego zaangażowania i swobody, która sprzyja przyswajaniu języka obcego. Jasno dali też do zrozumienia,
 że nauka języka obcego – podobnie jak zdobywanie innych umiejętności – wymaga systematyczności
 i zaangażowania ze strony ucznia. Część gimnazjalistów już zadeklarowała chęć uczestniczenia
w regularnych zajęciach. Tylko ta odległość!!!

Dobry humor nie opuścił nas po wyjściu ze  szkoły, zwłaszcza że każdy z nas otrzymał firmową, ekologiczną torbę z gadżetami i hasłem przewodnim „be good”. To dobra rada dla każdego z uczestników wyjazdu i hasło, które może pomóc budzić motywację do nauki języka angielskiego.

Wycieczka w całości została sfinansowana ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

                                                                                    S. Lewandowska

------------------------------------------------------------------------

„SAY IT IN ENGLISH”
– czyli „Powiedz to po angielsku” w brodzkim gimnazjum

        Od 1 września 2008 roku Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach realizuje projekt
„SAY IT IN ENGLISH”, którego uczestnikami są uczniowie brodzkiego gimnazjum.
        Autorką pomysłu i jego realizatorką jest nauczycielka języka angielskiego w brodzkim gimnazjum, Pani Stanisława Lewandowska.
        Projekt „SAY IT IN ENGLISH” realizowany jest w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego operatorem krajowym jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.
       
To wielki sukces Pani Lewandowskiej, bo konkurencja w skali kraju była duża: spośród 285 wniosków dotację uzyskało 47, wśród nich naszego gimnazjum, wysoko oceniony przez komisję konkursową.
        Projekt zakończy się 28 lutego 2009 roku. Cele przedsięwzięcia to wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z gminy Brody, zwiększanie zainteresowania wśród nich językiem angielskim oraz podniesienie poziomu sprawności językowej gimnazjalistów
w zakresie języka angielskiego.
        Miejscem realizacji działań projektowych jest gimnazjum w Brodach a partnerami  projektu są: Stowarzyszenie Rodziców Uczniów i Nauczycieli "Lepsze jutro", Rada Rodziców Gimnazjum im. Adama Mickiewicza, szkoła podstawowa i przedszkole
w Brodach.
        W tak krótkim czasie dwie piętnastoosobowe grupy młodzieży uczestniczyć będą
w następujących zajęciach:

- "Can I help you?" - przygotowanie folderu o  gminie Brody dla turystów, 
- "My place of living" - krótkie filmy i prezentacje multimedialne na temat własnego środowiska, jego walorów, opinii mieszkańców o życiu w gminie Brody,
- "BBC - Brody Broadcasting Corporation" - komunikaty i audycje w języku angielskim prezentowane przez szkolny radiowęzeł,
- "British Day" - przygotowanie Dnia Brytyjskiego oraz prezentacja kultury brytyjskiej i języka angielskiego,
- "Tiffany's Table Manners for Teenagers" - scenki na temat kulturalnego zachowania się przy stole,
- "Talk to me" – zajęcia z wykorzystaniem komputera,
- "Let's play the games!" - puzzle językowe,

- "Once upon a time" - inscenizacje dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej oraz przedszkolaków,
- Zajęcia w szkole językowej "Lingua Viva" w Zielonej Górze,
- Międzygimnazjalna Sesja Językowa.

        O szczegółach i terminach imprez adresowanych do szerszego grona odbiorców będziemy informować na bieżąco na stronie www szkoły (www.gimbrody.neostrada.pl) oraz poprzez afisze i ogłoszenia.

                                                                                         Mieczysław Żmijowski